مقالات اموزشی

رینگ لایت Ring Light، سالنی، حرفه‌ای، رومیزی

رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

رینگ لایت (Ring Light) یا حلقه نور یک جسم دایره ای شکل است که نور را به صورت یکنواخت به وسیله منبع نور داخل حلقه ایجاد می کند. این وسیله به خوبی می تواند یک نور یکنواخت را روی سوژه بتاباند و به علت طراحی دایره ای خود امکان قرار دادن دوربین عکاسی و گوشی موبایل در مرکز حلقه نور وجود دارد. از رینگ لایت ها در صنعت مد و عکاسی به صورت گسترده استفاده می شود و افرادی مانند میکاپ آرتیست ها، اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، استریمرهای توییچ و یوتیوبرها از جمله سایر افرادی هستند که برای تنظیم شرایط نورپردازی عکس ها و ویدیو های خود از این حلقه جادویی استفاده می کنند.

قبل از فراگیر شدن محتواهای آنلاین و شبکه های اجتماعی، اغلب استودیو های عکاسی و سالن های آرایشی از رینگ لایت استفاده می کردند ولی با گسترش تولید محتوای ویدیویی، اینفلوئنسرها و استریمرها نیز به استفاده از این وسیله برای نورپردازی روی آورند. کاربرد این وسیله برای نورپردازی و ایجاد نور به حدی گسترش پیدا کرده که حتی افراد عادی هم برای تنظیم نور عکس های خود از رینگ لایت استفاده می کنند تا عکس های باکیفیت تری را برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ثبت کنند.

انواع رینگ لایت

با شنیدن نام رینگ لایت همه ما یاد یک حلقه نور بزرگ که روی یک سه‌پایه است می افتیم، اما این نوع حلقه نور تنها یکی از انواع آن است و مدل های دیگری نیز وجود دارند. مهم ترین فاکتور در تعیین نوع رینگ لایت اندازه آن است و برای عکاسان و تولید کننده های محتوا اندازه حلقه نور اهمیت بالایی دارد. در ادامه به معرفی انواع رینگ لایت و کاربرد هریک از آنها خواهیم پرداخت.

رینگ لایت گوشی

رینگ لایت گوشی که با نام رینگ لایت سلفی نیز شناخته می شود، یک حلقه نور است که به وسیله یک گیره کلیپسی روی گوشی نصب می شوند و برای عکاسی سلفی به کار می رود. اکثر عکس های سلفی که در تاریکی و یا نور شب می بینید که روشنایی بالایی دارند به لطف رینگ لایت های کلیپسی گرفته می شوند.

انواع رینگ لایت حرفه ای و مبتدی برای تولید محتوا

تولید محتوای ویدیویی تنها به یک دوربین با کیفیت محدود نمیشود، شما برای هرچه بهتر شدن کار خود به وسایل جانبی دیگری نیاز دارید. از این حیث نورپردازی مناسب، گیرایی و کیفیت محتوای ویدیویی شما را چندین برابر میکند. در صورتی که میخواهید از راه تولید محتوا در اینستاگرام یا یوتیوب کسب درآمد کنید خرید یک رینگ لایت حرفه ای یا مبتدی به شما کمک میکند محتواهای زیبا و جذاب تولید کنید. یادتان باشد خرید تجهیزاتی که منجر به افزایش فروش و گسترش رسانه ی شما میشود نه تنها هزینه نیست بلکه منجر به جذب سرمایه در بلند مدت برای شما و مجموعه تان میشود.

دلایل  استفاده از رینگ لایت

  • استفاده از رینگ لایت برای هر مبتدی آسان است.
  • رینگ لایت کاربر را قادر می سازد تا عکس های زیبا با ظاهری حرفه ای تولید کند.
  • فضای بسیار کمتری نسبت به سایر کیت های نورپردازی ویدیویی دارد.
  • به پنهان کردن هر گونه عیوب پوستی کمک می کند.
  • حتی اگر دوربین به شما نزدیک باشد، نورپردازی باز هم عالی به نظر می رسد.
  • رینگ لایت، دایره ای متمایزی در چشم ها ایجاد می کند که بسیار جذاب است.

دیدگاهتان را بنویسید