مقالات اموزشی

خرید و قیمت لوازم تمیز کننده دوربین – کیت تمیزکننده دوربین

کیت تمیز کننده

یکی از مهم‌ترین نکات برای افزایش عمر مفید دستگه‌های دیجیتال، تمیز کردن اصولی آن است. این کار علاوه بر افزایش عمر دستگاه، کیفیت آن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال کثیف بودن لنز دوربین تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت تصاویر خواهد داشت. برای تمیز کردن تجهیزات با ارزش خود مانند دوربین باید تجهیزات مهم مانند کیت تمیز کننده‌ در اختیار داشته باشید؛ زیرا در صورت استفاده از پاک کننده و یا دستمال نامناسب، آسیب جدی به دوربین و لنز شما وارد خواهد شد. در ادامه با انواع کیت تمیز کننده آشنا خواهیم شد.

کیت تمیز کننده سنسور دوربین

سنسور دوربین یکی از قطعاتی است که در معرض آلودگی قرار دارد و نمی‌توان آن را بر هر وسیله‌ای تمیز کرد؛ زیرا بسیار آسیب‌پذیر است. کیت تمیز کننده سنسور دوربین برای تمامی دوربین‌های کراپ سنسور مناسب است و می‌توانید به سادگی تمامی سطوح سنسورهای دوربین را تمیز کنید.

قلم کربن پاک کننده لنز

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن گرد و غبار از روی لنز دوربین، قلم کربن است. این وسیله از کربن بسیار نرم ساخته شده و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون آسیب رساندن به لنز، عدسی لنز و پوشش (کتینگ) روی لنز، بتوانید چربی، گرد و غبار، خاک، آب و آلودگی‌های دیگر را از روی لنز پاک نمایید. این قلم دارای دو سر است که سر دیگر آن نیز یک فرچه ی مخصوص قرار گرفته تا بتوانید آلودگی‌هایی که ذرات کمی بزرگ‌تر دارند را نیز سریعا از بین ببرید.

کیت تمیز کننده لنز

تمیز کردن لنز نیاز به دقت بالایی دارد و علت آن نیز حساسیت بالای آن در برابر خط و خش است. به همین دلیل کیت تمیز کننده لنز تولید و روانه بازار شد تا بتوانید تمامی لنزهای دوربین عکاسی و فیلمبرداری خود را با خیالی راحت تمیز کنید. در این کیت تمامی آن‌چه که برای نظافت لنز نیاز دارید، وجود دارد. بر اساس مدل و برند تولید کننده‌ی کیت تمیز کننده معمولا در این کیت‌ها دستمال میکروفایبر، محلول تمیز کننده اپتیک، دمنده، برس، تمیز کننده پنبه‌ای و یک دستمال لنز وجود دارد.

کیت تمیز کننده ایرپاد

تمیز کردن منافذ گجت‌های مانند هدفون‌های بلوتوثی کاری دشوار است که بهداشت و سلامت افراد را نیز تهدید می‌کند. به همین منظور کیت تمیز کننده ایرپاد را طراحی کرده‌اند که به سادگی تمامی قسمت‌های غیرقابل دسترس هدفون شما را از آلودگی پاکسازی می‌کند. درون این کیت معمولا سه المان مهم وجود دارد که ممکن است بر اساس مدل کیت، با یکدیگر کمی متفاوت باشند. این سه المان عبارتند از :

قلمی با نوک فلزی: این قلم به مشا این امکان را می‌دهد تا جرم‌های موجود در شیارهای ریز را بردارید.

براش مویی: این براش برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی‌هایی مانند خاک و پرز به خوبی عمل می‌کند.

سری مخمل: این سری کاملا نرم و انعطاف‌پذیر است. به کمک آن می‌توانید قسمت‌هایی مانند داخل کیس هدفون را نیز کاملا تمیز کنید.

خرید کیت تمیز کننده

برای خرید کیت تمیز کننده کافیست در میان محصولات فروشگاه الودیجیتال، انواع و اقسام کیت‌ها از برندهای مطرح را مشاهده کرده و سپس با چند کلیک آن را سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *